ارزش پیشنهادی

هر شرکتی حتی‌المکان باید برای محصولات یا خدمات خود یک بیانیه ارزش پیشنهای تهیه کند و بتواند بطور روشن بگوید که چه مشکلی را می‌تواند از مشتری حل کند و یا چه منفعتی را برای او ایجاد کند و چرا. متن زیر بیانیه ارزش پیشنهادی من است: 

ارزش پیشنهادی

مسئله‌

بسیاری از مدیران یا صاحبان کسب‌وکار در طول فعالیتهای خود با مسائل بزرگ و کوچک مواجه می‌شوند، مسائلی مانند کاهش فروش، رقابت شدید، تورم یا رکود، مشکلات فرهنگی داخل سازمان، مشکلات جذب، حفظ و نگهداری و حتی اخراج منابع انسانی، انگیزه بخشی به نیروها، نوآوری و …

مسلماً هر مدیری  اگر دانش لازم را داشته باشد بهتر از هر کس دیگری راه‌حل مشکلات خود را می‌داند، اما معمولاً موانعی وجود دارد که این موانع در ذهن مدیر هستند مانند باورهای ناکارآمد و خطاهای شناختی. این موانع گاه مانع دیدن مشکلات می شود و گاه مانع حل آن‌ها.

البته بندرت مواردی هم وجود دارد که مدیر ممکن است دانش یا تجربه لازم را درباره حل آن مسئله نداشته باشد که در این مواقع به مشاوره یا آموزش نیاز دارد.

راه حل

در این مواقع مدیر یا رهبر یک سازمان به کوچینگ نیاز دارد، یک کوچ که آینه‌ای در مقابل ذهن او بگیرد و او را از موانع موجود در ذهن خود آگاه سازد و به او کمک کند که راه حل مسئله خود را پیدا کند.

چرا من کوچ بسیار مناسبی برای این امور هستم

  • من از سال 1369 تاکنون در صنایع مختلف بعنوان کارشناس، مدیر و یا مشاور حضور داشته‌‍ام و بنابراین با بازار ایران کاملاً آشنا هستم و با مدیران و صاحبان کسب‌وکار زبان کم‌وبیش مشترکی دارم و دغدغه‌های آنان را بطورکامل می‌توانم درک کنم.
  • من فقط یک دوره بیزینس کوچینگ نگذرانده‌ام بلکه علاوه بر آن در بهترین دانشگاههای ایران در رشته مدیریت تحصیل کرده‌ام و در طی سالهای پس از فارغ‌التحصیلی با مطالعه یا شرکت در دوره های مختلف دانش و مهارت‌های خود را به‌روز کرده‌ام.
  • علاوه بر مدیریت من با روانشناسی و اقتصاد رفتاری آشنا هستم بنابراین در صورت لزوم می‌توانم از رویکردهای روانشناسی در رابطه با مسائل مرتبط با رفتار مصرف کنندگان و یا منابع انسانی استفاده کنم.

این ویژگیها به من کمک می کند تا علاوه بر اینکه بتوانم به عنوان یک کوچ متبحر در خدمت کسب‌وکار شما باشم، در صورت لزوم بتوانم نقش مشاور و آموزش‌دهنده را هم بر عهده بگیرم.  

پیمایش به بالا